Zespół Placówek Oświatowych w Leśnicy

Mali inżynierowie. Co sprawia, że pomysł działa?

Mali inżynierowie. Co sprawia, że pomysł działa?

W roku szkolnym 2023/2024 klasa VI – VIII PU realizuje w ramach zajęć kształtujących kreatywność projekt edukacyjny „Mali inżynierowie. Co sprawia, że pomysł działa?”. Szkolną klasę staramy się zamienić w pracownię projektową. Podczas lekcji uczniowie będą konstruować różne modele: statku, wieżowca czy samochodu przyszłości. Rozbudzą przy tym wyobraźnię przestrzenną i rozwiną swoje zdolności manualne. Ponadto, wymyślą jak udoskonalić środki transportu, trenując przy tym współpracę, kreatywność i tworzenie innowacyjnych rozwiązań.

W ramach lekcji na rozgrzewkę zrealizowaliśmy już dwa scenariusze:

  1. Jakie są moje mocne i słabe strony?
  2. Jak wpaść na świetny pomysł?

Projekt jest realizowany w ramach współpracy z Uniwersytetem Dzieci. Dzięki czemu uczniowie mają możliwość poczuć się jak prawdziwi studenci. Każde dziecko otrzymało swój własny imienny indeks.

Czeka nas wiele ciekawych lekcji z których relację przedstawimy niedługo.

 

Za nami kolejna lekcja z projektu „Mali inżynierowie. Co sprawia, że pomysł działa?”

Tym razem zrealizowaliśmy temat pt. „Co sprawia, że statek pływa?”

Uczniowie wykonując doświadczenia, oglądając krótki reportaż, sporządzając mapę myśli oraz konstruując model katamaranu mogli się pogłębić swoją wiedzę o następujące zagadnienia:

  1. Jak to się dzieje, że statek płynie?
  2. Jakie znaczenie ma wiatr w napędzie żaglówki?
  3. Jak napędzane są statki?
  4. Co jest potrzebne do zbudowania modelu katamaranu?

Z niecierpliwością czekamy na kolejną ciekawą lekcję.

 

Na kolejnych zajęciach „Mali inżynierowie. Co sprawia, że pomysł działa?” uczniowie zrealizowali temat: „Z czego można zbudować wytrzymały dom?”.

Wprowadzeniem do lekcji była ‘Bajka o trzech świnkach”. Następnie omówiliśmy jakie czynniki mają wpływ na wytrzymałość budynku. Uczniowie mieli także okazję zobaczyć film pt. „Jak powstaje beton?”. Następnie na wydrukowanym schemacie budynku zaznaczaliśmy części w których stosuje się drewno, stal i beton. Uwieńczeniem zajęć było zbudowanie domu z klocków lego wg własnego pomysłu.