Wirtualne podróże

Międzynarodowy projekt edukacyjny “Wirtualne podróże” ma na celu pobudzenie aktywności poznawczej dzieci poprzez udział we wspólnych działaniach. Zachęcić do zdobywania wiedzy o świecie i świadomego podróżowania. Udział w projekcie zakłada kształtowanie postawy otwartości wobec świata i ludzi, poprzez poznanie geografii, przyrody, funkcjonowania społecznego i kultury różnych części świata. Jego integralną częścią jest uczestnictwo w lekcjach na żywo, w czasie których organizatorzy dzielą się autentycznymi doświadczeniami z podróży po świecie. Ma także na celu stworzenie sieci wzajemnej współpracy, poprzez wspólne uczestnictwo w działaniach. W trakcie trwania projektu dzieci będą rozwijać swoją wiedzę o świecie oraz z pomocą opiekunów dzielić się nią z innymi.

 

___________________________________________________

Mój kraj

W ramach realizacji międzynarodowego projektu edukacyjnego „Wirtualne podróże” uczniowie naszej szkoły wybrali się na wycieczkę do Juraparku w Krasiejowie. Po przybyciu na miejsce zjedliśmy drugie śniadanie, po czym wyruszyliśmy w podróż. Podczas wędrówki wehikułem czasu byliśmy świadkami narodzin Ziemi i początków życia. Tunelem czasu dostaliśmy się do Juraparku, gdzie spacerując podziwialiśmy modele dinozaurów odwzorowane w skali 1:1. Zwiedziliśmy również pawilon paleontologiczny oraz prehistoryczne oceanarium, w którym widzieliśmy stworzenia zamieszkujące morskie głębiny miliony lat temu. Wiele emocji czekało na nas w kinie 5D. Przed powrotem do szkoły, zjedliśmy ciepły posiłek i skorzystaliśmy jeszcze z wielu atrakcji znajdujących się na ogromnym placu zabaw.

____________________________________________________

Piękny jest ten świat

Realizując kolejne zadanie z projektu wybraliśmy się na jesienne warsztaty przyrodniczo – plastyczne do Muzeum Czynu Powstańczego w Górze św. Anny.  Jest to ważne miejsce dla naszego regionu, ponieważ znajdują się tutaj eksponaty  dotyczące powstań śląskich oraz plebiscytu na Górnym Śląsku. Są tu zgromadzone pamiątki po uczestnikach powstań, dokumentujące drogę życiową jaką przeszli  ich uczestnicy.  Jednak zanim udaliśmy się na zwiedzanie wystawy spotkaliśmy się z panią Agnieszką, która opowiedziała nam wiele interesujących rzeczy na temat drzew. Dowiedzieliśmy się dlaczego liście zmieniają kolor jesienią i dlaczego zimą opadają. Podczas spaceru uczyliśmy się rozpoznawać niektóre gatunki drzew. Zbieraliśmy również kolorowe liście, które wykorzystaliśmy do wykonania zakładek do książek oraz jesiennych lampionów.

 

_____________________________________________________

Wielka mapa świata

Stworzenie grupowej mapy świata to kolejne zadanie w ramach projektu edukacyjnego „Wirtualne podróże”. Prace rozpoczęliśmy od ułożenia i przyklejenia elementów mapy na dużym brystolu. Następnie pięknie ją pokolorowaliśmy.  Korzystając z internetu, globusa oraz atlasów geograficznych podpisaliśmy oceany i kontynenty. Na każdym z kontynentów umieściliśmy rysunki lub zdjęcia zwierząt, które tam żyją.

Uczestniczymy również w lekcjach na żywo z panią Sabiną oraz rysujemy z Ciocią Bombonierką. Podczas pierwszej lekcji wspólnie zastanawialiśmy się nad tym,  czy warto podróżować. Poznaliśmy sławnych podróżników. Zobaczyliśmy jak wygląda świat, ile ma kontynentów i jak na nich jest. A Ciocia Bombonierka nauczyła nas rysować auto. Druga lekcja poświęcona była podróżom po Polsce. Pani Sabina pokazała nam wiele ciekawych miejsc, które w przyszłości planujemy odwiedzić. Rozmawialiśmy również co to znaczy, że świat zaczyna się od każdego z nas. Na lekcji rysunku z Ciocią Bombonierką wykonaliśmy  groźnego smoka.

_____________________________________________________

Ja i mój świat

Jednym z obowiązkowych zadań w projekcie było wykonanie książeczki pt.: „Ja i mój świat”. Rozpoczęliśmy od zapoznania się z krótkim filmem edukacyjnym na temat Układu Słonecznego. Dowiedzieliśmy się wiele ciekawych rzeczy o Słońcu i planetach, które krążą wokół niego. Jedną z tych planet jest nasza Ziemia. Następnie wskazywaliśmy na mapach: Europę, Polskę, miejscowości, w których mieszkamy oraz miasto, w którym znajduje się nasza szkoła. Dopiero potem przystąpiliśmy do wykonania książeczek. Na kolorowych arkuszach sztywnego papieru rysowaliśmy różnej wielkości koła, które wycięliśmy. Każde koło zatytułowaliśmy: ja, mój dom, moja ulica, moje miasto, moje województwo, mój kraj, mój kontynent, mój świat. Po spięciu powstała piękna, kolorowa, okrągła książeczka o każdym z nas.

W grudniu wzięliśmy udział w lekcji na żywo pt.: „Wizyta w krainie Mikołaja”. Pani Sabina oprowadziła nas po wiosce świętego Mikołaja, pokazała nam renifery oraz domki, w których elfy przygotowują prezenty dla dzieci. Z rozmowy, którą pani Sabina przeprowadziła z Mikołajem dowiedzieliśmy się ile święty ma lat i jakie są jego ulubione dania. A z Ciocią Bombonierką uczyliśmy się rysować krasnala J

Przed Świętami Bożego Narodzenia przygotowaliśmy kartkę z życzeniami, którą wysłaliśmy do naszych kolegów i koleżanek ze Szkoły Podstawowej Integracyjnej w Łodzi. Bardzo ucieszyliśmy się, kiedy my również otrzymaliśmy od nich życzenia bożonarodzeniowe.

_____________________________________________________

Moja miejscowość

Kolejnym zadaniem w ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego Wirtualne Podróże było zaprezentowanie miejscowości, w której mieszkamy. Jednak nasi uczniowie pochodzą z różnych miejsc, dlatego postanowili przygotować prezentację na temat miasta, w którym jest nasza szkoła. W prezentacji można zobaczyć ciekawe miejsca znajdujące się w Leśnicy oraz jak pracujemy podczas zajęć. Zapraszamy do oglądania

Moje Miasto Leśnica

_____________________________________________________

Mój świat

Na wspólne czytanie książki o tematyce podróżniczej uczniowie biorący udział w projekcie umówili się w bibliotece szkolnej. Pan Sławek oprowadził nas po pomieszczeniach bibliotecznych oraz pokazał zbiory książek. Poznaliśmy również bardzo ciekawą historię pisma i książki na przestrzeni wieków. Po spotkaniu każdy z nas wypożyczył interesującą książkę. Wiemy, że informacje, które zdobywamy poprzez czytanie książek  są nieocenione – to kopalnia wiedzy.